
Kreativno pisanje za web
Problem svih problema u izradi sajtova je pre svega tekstualni sadržaj. Klijenti često nemaju volje i vremena da ga napišu ili da bar naprave okvir, često misle da je to deo veb dizazajnera da im „napravi“ sajt. Oni koji znaju kako ide proces oni unajme kopirajtera ili su svesni da oni moraju da napišu tekst o sebi, svojoj firmi, organizaciji ili šta je već tema sajta.
Kako se sa ovim problemom svakodnevno susrećem tj više sam se susretao, sad posle 10 godina rada nekako i klijenti koji dolaze su „bolji“ tj dolaze mi oni koji su svesni da moraju i oni da se uključe i tih problema skoro i da nema. Ali generalno pojavi se tu i tamo neko ko nema kontent. Kako dosta radim apartmane na moru mnogi imaju naloge na booking sajtu, pa ako zafali ja se pomognem sa već unešenim sadržajem tamo i dodam sadržaja ako mi zafali. Kako živimo i u danima veštačke inteligencije i to je veliko olakšanje lako možemo da „istražimo“ dodatno i pomognemo si sa tekstom, ako zafali za potrebe dizajna.
Sa fotografijama je lakše jer ima dosta besplatnih i plaćenih servisa pa se tu nekako lakše reši problem, ali moj predlog je apsolutno angažovanje fotografa za ovaj posao i lepo fotkate profi vašu firmu, zaposlene itd. Kada mi neko nešto nudi, a piše u množini, a nema slika tima i sve su stock fotografije, ne uliva mi apsolutno ni malo sigurnosti i ne uzimam ga za ozbiljno.
No da vidimo sad ko rešiti probleme pisanja. Jedan od načina je da dođete na radionice Kreativnog pisanja za Web i da vam Danijel Milošević pomogne kako da to naučite i ako vama ne treba, a treba vam i ako imate svoj sajt na kome nudite svoje usluge da napišete bolje tekst o sebi i svojim uslugama. Da pišete blog na temu svojih usluga. Razlozi su mnogi između ostalog da naučite kako da usmerite klijenta šta je važno, ali i da vi pravite bolje landing stranice (prodajnte stranice) i bolje pišete o svojim uslugama
Predavač na 2 radionice kopirajtinga je Danijel Milošević
Blogovanje
Jedna od stvari koja je ključna za veb-sajt je kvalitetan sadržaj. Fokusirajte se na stvaranje sadržaja koji pruža vrednost čitaocima. Kvalitetan tekst ne samo da informiše već i angažuje publiku, što može povećati broj povratnih poseta i konverzija. A blog je pravo mesto za sadržaj jer imate neograničen prostor za to. Na stranicama Home, O nama, Usluge i već šta su vam važne stranice ne možete reći sve, dok na blogu možete kontinualno pisati o uslugama i na taj način iz SEO ugla uraditi najvažniju stvar – stvoriti koristan sadržaj. Ovo vas spašava egzotičnijih i skupljih SEO tehnika, za koje morate naći adekvatnog stručnjaka. Uz kvalitetan sadržaj ićiće sve lakše i bez ikakvog dodatnog tehničkog SEO posla ćete imati situaciju tj rezultat. Ovo vam govorim iz iskustva – za meni važne sajtove nisam uradio ni tehnički SEO ništa bukvalno na željenje ključne reči su te stranice rangirane na 1. mestu iz razloga jer sam dosta pisao o usluzi, konkretno online kursevima. A i na nekoliko mojih sajtova sam dodatno pisao i linkovao te stranice sa kursevima. Nemojte pogrešno shvatiti samo ovo, super je i bolje ako uradite tehničke SEO stvari.
SEO optimizacija je poželjna. Korišćenje relevantnih ključnih reči u naslovima, meta opisima, i tekstu poboljšava pozicioniranje bloga na pretraživačima. Vodite računa o tome da ključne reči budu prirodno integrisane u sadržaj.
Takođeu učestalost objava ima veliku važnost. Doslednost je ključ uspeha u blogovanju. Redovne objave povećavaju vidljivost i izgrađuju poverenje kod publike, neće se desiti spektakla ko pišete malo i povremeno.
Vizuelni sadržaj tj doživljaj je bitan. Dodavanje slika, infografika i videa može učiniti vaš blog privlačnijim i lakšim za čitanje, pre svega lakšim razbijte na manje celine blog. Ovi elementi pomažu u prenošenju složenih informacija na razumljiv način.
Ono što že vam blog dati je interakcija sa čitaocima. Odgovaranje na komentare i angažovanje publike putem anketa i društvenih mreža pomaže u izgradnji zajednice i stvara osećaj povezanosti sa brendom. Kada nešto napišete lepo postavite na društvene kanale koje imate i vodite ih na blog.
Pravljenje landing stranice(a)
Landing stranice su poznate kao prodajne stranice, ali njihova namena nije samo prodaja već usmeravanje posetioca na određenu akciju. To može biti prikupljanje informacija i to se obično radi pomoću formulara gde posetioci mogu da se prijave za newsletter, besplatni e-book, ili neku drugu vrstu besplatnog sadržaja. Nabrojaću još nekoliko za čega su korisne landing stranice promocija proizvoda ili usluge, usmeravanje sadržaja sa nekim specifičnim ciljem, onda i testiranje i optimizacija marketinških kampanja, prezentacija događaja ili vebinara, povećanje prodaje kroz e-commerce……..
Koje su neke glavne stavke u izradi landinga?
Jasan i privlačan naslov jer je prvi utisak je ključan. Naslov treba jasno da komunicira glavnu ponudu i privuče pažnju posetioca.
Jasna vrednosna ponuda / Value Proposition definišite šta posetilac dobija ako se odluči za vašu ponudu. Fokusirajte se na rešenja koja proizvod ili usluga donosi.
Call-to-Action (CTA) ili poziv na akciju je neophodna. Uputite posetioce na sledeći korak sa jasnim i uočljivim pozivima na akciju. Koristite dugmad koja su vizuelno istaknuta, sa jednostavnim tekstom kao što je „Preuzmi sada“ ili „Prijavi se besplatno“.
Poverenje mnogo pomaže. Dodajte recenzije, utiske korisnika, ili brojeve koji potvrđuju vašu pouzdanost. Ovo pomaže u smanjenju sumnje kod posetilaca, a sumnjaju, verujte mi na reč.
Jednostavnost i fokus treba da bude osnova vaše landing stranice. Ona treba da bude čista, bez nepotrebnih distrakcija. Fokusirajte se na jednu ponudu i jasan tok konverzije.
Preskočiću tehničke detalje tipa brzinu učitavanja i praćenje performansi (meta pixel, google analytics), to ćemo drugom prilikom, ovde se fokusiramo samo na spisateljski deo.
I na kraju pozivamo vas na 4 BESPLATNE radionice da se uživo u Novom Sadu družimo i radimo.
Termini sesija su 21.10., 28.10. zatim 4.11. i 18.11.
Na radionicama u prve dve sesije radimo tehnički deo, pravimo sajt u WordPressu i unosimo tekstove koje ćemo mi pripremiti unapred i pokazati alate za grafički posao poput Canve i ostalih, ali i AI alata koji pomaži pri pisanju, pre svega istraživanju pri pisanju (nemojte copy paste, nema smisla). Prolazimo i važne segmente društvenih mreža. Svi prisutni će dobiti mogućnost rada na sajtu dobiće naloge i moći da na pravom sajtu napišu nešto i osete „pod prstima“ WordPress. Prve dve radionice vodi Slobodan Mirić (pisac ovih redova).
Druge dve sesije su ovo što smo i prošli u ovom članku to je pisanje Landing stranica i Blogovanje sa Danijelom Miloševićem.
Radionice su besplatne i dovoljno je da se prijavite na linku.
Blog je napisan u okviru projekta „Ići na kreativno (2 go 4 creative)“ koji je finasiran od strane Gradske uprave za sport i omladinu grada Novog Sada – Kancelarija za mlade. Stavovi izneti u ovom blogu nisu nužno stavovi donatora.